Yerel eşitlik eylem planı için ilk adım atıldı
Manisa'da 'Kadın Dostu Kentler' için yerel eşitlik eğitimleri başladı
Haberin Özeti
- • Manisa’da “Kadın Dostu Kentler” için yerel eşitlik eğitimleri başladı
Manisa Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen “Kadın Dostu Kentler Programı” kapsamında tematik alan eğitimleri başladı. Üç gün süren programda, yerel düzeyde toplumsal cinsiyet eşitliğinin güçlendirilmesi, belediyelerin kurumsal kapasitesinin artırılması ve Yerel Eşitlik Eylem Planı’nın hazırlanmasına yönelik çalışmalar ele alındı.
Program AB ve UNFPA desteğiyle yürütülüyor
Kadın Dostu Kentler Programı; Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı koordinasyonunda, Avrupa Birliği finansman desteğiyle yürütülüyor.
Programın yürütücülüğünü Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu üstlenirken, Türkiye Belediyeler Birliği de projede ortak kurum olarak yer alıyor.
Amaç daha eşit ve kapsayıcı kentler oluşturmak
Kadın Dostu Kentler Programı kapsamında kadınların ve kız çocuklarının kent yaşamında daha eşit, güvenli ve erişilebilir koşullarda yer alması hedefleniyor.
Program çerçevesinde:
Sağlık, eğitim, ulaşım ve sosyal hizmetlere eşit erişim, Kadınların karar alma süreçlerine katılımı,Yerel yönetimlerde eşitlik odaklı yaklaşımın yaygınlaştırılması amaçlanıyor.
“Eşitlik tüm belediye birimlerini ilgilendiriyor”
Programın açılış konuşmasını yapan Aylin Çelik, eşitlik konusunun yalnızca belirli bir birimin değil, tüm belediye birimlerinin sorumluluğunda olduğunu söyledi. Çelik, eğitimlerle birlikte bu yaklaşımın somut uygulama alanlarına dönüştürülmesinin hedeflendiğini belirtti.
Eğitimlerde stratejik başlıklar ele alındı
Programa belediye personeli ile birlikte sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri de katıldı.
Eğitimlerde şu başlıklar değerlendirildi:
Katılım ve temsil
Kentsel hizmetler
İstihdam
Kentsel dayanıklılık
Kadına yönelik şiddetin önlenmesi
Çocuk yaşta evliliklerle mücadele
Uzman isimler sunumlar yaptı
Program boyunca alanında uzman isimler çeşitli sunumlar gerçekleştirdi. İlknur Üstün “Kadınların Liderliği ve Siyasal Temsiliyeti”, Bahar Yalçın ise “Kentsel Gelişim ve Kapsayıcı Hizmetler” başlıklı sunum yaptı. İkinci gün Ervin Sezgin “Kentsel Dayanıklılık ve Krizlere Yanıt” konusunu ele aldı. Programın son gününde ise Müge Tellioğlu sağlık hizmetleri, Gözde Keçeci Günaydın ise belediyelerin sosyal hizmet sorumluluklarına ilişkin sunum gerçekleştirdi.
Yerel eşitlik eylem planı hazırlıkları sürecek
Manisa Büyükşehir Belediyesi ile sivil toplum kuruluşlarının iş birliğiyle yürütülen çalışmalar kapsamında, kentin Yerel Eşitlik Eylem Planı hazırlıklarının önümüzdeki süreçte devam edeceği bildirildi.


