Şeftali ve Nektarin Hasadı Selçuk'ta başladı: İhracatta 250 milyon dolar hedefi
Türkiye, 2026 yılında şeftali ve nektarin ihracatında yeniden 250 milyon dolar seviyesine ulaşmayı hedeflerken, sezonun ilk hasat töreni Selçuk'ta gerçekleştirildi.
Haberin Özeti
- • Türkiye, 2026 yılında şeftali ve nektarin ihracatında yeniden 250 milyon dolar seviyesine ulaşmayı hedeflerken, sezonun ilk hasat töreni Selçuk’ta gerçekleştirildi.
Türkiye’de şeftali ve nektarin sezonunun ilk hasadı Selçuk ilçesinde düzenlenen törenle başladı. 2026 yılının ilk dört ayında ihracatta yaşanan büyük artış dikkat çekerken, sektör temsilcileri yıl sonu için 250 milyon dolarlık ihracat hedefi açıkladı.
“Şeftali Hasat Töreni”ne Kahraman Akdoğan, Oğuz Alp Çağlar, Mustafa Acargil, Cengiz Balık, Hayrettin Uçak ve İbrahim Erdallı katıldı.
Türkiye dünya zirvesini hedefliyor
Cengiz Balık, Türkiye’nin şeftali ve nektarin üretiminde dünya üçüncüsü konumunda bulunduğunu belirtti. Balık, 2002 yılında 455 bin ton olan üretimin son 22 yılda yüzde 159 artışla 1 milyon 180 bin tona ulaştığını ifade etti. 2025 yılında iklim koşulları nedeniyle üretimde düşüş yaşandığını aktaran Balık, 2026 yılında rekoltenin yeniden 1 milyon tonun üzerine çıkmasının beklendiğini söyledi. Şeftali ve nektarin ihracatında yeniden 250 milyon dolar seviyesine ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.
Şeftali ve nektarin ihracatında büyük artış
Türkiye’nin 2026 yılına ihracatta rekor artışla başladığı belirtildi. 1 Ocak – 21 Mayıs 2025 döneminde 19 milyon dolar olan şeftali ve nektarin ihracatı, 2026’nın aynı döneminde 86 milyon dolara yükseldi. Böylece ihracatta yüzde 347 artış kaydedildi. En fazla ihracat yapılan ülkeler arasında Irak 44 milyon dolarla ilk sırada yer aldı. Rusya 31 milyon dolarla ikinci, Romanya ise 4 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı.
Selçuk şeftali üretiminde öne çıkıyor
Kahraman Akdoğan, Türkiye’deki şeftali üretiminin yüzde 13’ünün İzmir’de gerçekleştirildiğini belirtti. Selçuk’ta yaklaşık 16 bin dekarlık alanda 38 bin ton şeftali üretildiğini ifade eden Akdoğan, İzmir’deki toplam üretimin yüzde 67’sinin Selçuk’ta yapıldığını söyledi.
Bu yıl iklim şartları nedeniyle hasadın yaklaşık iki hafta geciktiğini belirten Akdoğan, Selçuk’tan ilk üç TIR ürünün ihracata gönderildiğini ve Kurban Bayramı sonrası ihracatın hız kazanacağını dile getirdi.
Selçuk ekonomisinde tarımın gücü
Oğuz Alp Çağlar, Selçuk’un turizm kenti kimliğinin yanında yaş meyve üretimiyle de ekonomide önemli bir yere sahip olduğunu söyledi. İbrahim Erdallı ise Selçuk’un şeftali, mandalina, nar, ayva ve üzüm üretiminde İzmir’in en güçlü ilçelerinden biri olduğunu belirterek, üreticiler için verimli bir sezon temennisinde bulundu.
