Ödemiş'te erik bahçelerine pestisit denetimi

Hasat öncesi numuneler laboratuvara gönderildi

Haberin Özeti

  • Hasat öncesi numuneler laboratuvara gönderildi

Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından güvenilir gıda arzının sağlanması ve insan sağlığının korunması amacıyla yürütülen denetim çalışmaları kapsamında ilçedeki erik bahçelerinde numune alımı gerçekleştirildi.

Yetkililer, çalışmaların Hasat Öncesi Pestisit Denetimi ve Numune Alım Programı kapsamında sürdürüldüğünü açıkladı.

Erik numuneleri analiz edilecek

İlçe genelindeki farklı meyve bahçelerinden alınan erik numuneleri analiz işlemleri için laboratuvarlara gönderildi. Yapılacak incelemelerle pestisit kalıntısının önlenmesi ve güvenilir gıda üretiminin sağlanması hedefleniyor.

Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çalışmaların, hem tüketici sağlığını korumaya hem de kaliteli üretimi teşvik etmeye yönelik olduğu belirtildi.

Ödemiş'te erik bahçelerine pestisit denetimi

Üreticilere bilinçli tarım uyarısı

Denetimler sırasında üreticilere tavsiyeli bitki koruma ürünlerinin kullanılması, doğru doz uygulaması ve hasat öncesi bekleme süreleri konusunda bilgilendirme yapıldı.

Yetkililer, bilinçli tarım uygulamalarının insan sağlığı, ürün kalitesi ve çevrenin korunması açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekti.

Ödemiş'te erik bahçelerine pestisit denetimi

Bitki koruma ürünü satış noktaları da denetlendi

Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından ilçede faaliyet gösteren bitki koruma ürünü satış yerlerinde ikinci dönem rutin denetimlerin de gerçekleştirildiği bildirildi.

Denetimlerde:

Ruhsatlı ürün satışı,
Depolama koşulları,
Kayıt ve izlenebilirlik uygulamaları,
İnsan, hayvan ve çevre sağlığına yönelik tedbirler kontrol edildi.

“Güvenilir Gıda İçin Sahadayız”

Yetkililer tarafından yapılan açıklamada, güvenilir gıda üretimi ve bilinçli tarım hedefi doğrultusunda saha çalışmalarının aralıksız devam edeceği vurgulandı.