Manisa'da yayalara özel alanlarda yeni güvenlik uygulaması

Sevgi Yolları'nda kameralı denetim başlıyor: Motosiklet girişlerine sıkı takip

Haberin Özeti

  • Sevgi Yolları’nda kameralı denetim başlıyor: Motosiklet girişlerine sıkı takip

Manisa Büyükşehir Belediyesi, şehir merkezindeki Sevgi Yolları’nda yaya güvenliğini artırmak amacıyla yeni bir kameralı denetim sistemini hayata geçiriyor.

Uygulama kapsamında yayalaştırılmış alanlara izinsiz giren motosikletler, yüksek çözünürlüklü kameralarla tespit edilerek cezai işleme tabi tutulacak.

Manisa'da yayalara özel alanlarda yeni güvenlik uygulaması

Sevgi yolları 7/24 kamera ile izlenecek

Sevgi Yolları üzerinde giriş ve çıkış noktalarına yerleştirilen 35 adet kamera ile alanın tamamı sürekli olarak izlenecek.

Manisa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda yürütülen sistem sayesinde, motosikletlerin kural dışı girişleri anlık olarak tespit edilecek.

Belediye yetkilileri, sistemin hem trafik ihlallerini azaltmayı hem de olası kazaların önüne geçmeyi hedeflediğini belirtiyor.

Manisa'da yayalara özel alanlarda yeni güvenlik uygulaması

1 Haziran’dan itibaren cezai işlem uygulanacak

Yapılan açıklamaya göre, uygulama 1 Haziran itibarıyla resmen devreye girecek. Bu tarihten sonra Sevgi Yolları’na motosikletle giren sürücülere, Kabahatler Kanunu kapsamında cezai işlem uygulanacak.

Yetkililer, uygulama öncesinde vatandaşların bilgilendirildiğini ve uyarı sürecinin tamamlandığını ifade etti.

Manisa'da yayalara özel alanlarda yeni güvenlik uygulaması

“Önceliğimiz yaya güvenliği”

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Sevgi Yolları’nın özellikle çocuklar, yaşlılar ve yayalar için güvenli bir yaşam alanı olması gerektiğini vurguladı.

Yetkililer, motosiklet sürücülerinden bu alanları kullanmamalarını isteyerek, yeni sistemle birlikte denetimlerin 7/24 kesintisiz şekilde sürdürüleceğini açıkladı.