Konak'ta Ulusal Bölge Bilimi ve Bölge Planlama Kongresi başladı
Konak Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen 26. Ulusal Bölge Bilimi ve Bölge Planlama Kongresi'nde bölgesel kalkınma, sürdürülebilirlik, kentleşme ve yerel yönetim politikaları ele alındı.
Haberin Özeti
- • Konak Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen 26. Ulusal Bölge Bilimi ve Bölge Planlama Kongresi’nde bölgesel kalkınma, sürdürülebilirlik, kentleşme ve yerel yönetim politikaları ele alındı.
Konak Belediyesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen 26. Ulusal Bölge Bilimi ve Bölge Planlama Kongresi başladı. Bölge Bilimi Türk Milli Komitesi tarafından organize edilen kongre, Türkan Saylan Kültür Merkezi’nde akademisyenleri, şehir plancılarını, mimarları, araştırmacıları ve öğrencileri bir araya getirdi. 21-23 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen kongrede bölgesel kalkınma, mekânsal eşitsizlikler, sürdürülebilirlik, afet yönetimi, dijitalleşme, göç ve yerel yönetişim gibi konular masaya yatırıldı.
27 farklı ilden katılım sağlandı
Kongreye Türkiye’nin 27 farklı ilinden, 20 üniversiteden ve çeşitli kamu ile özel kuruluşlardan toplam 156 araştırmacının katıldığı öğrenildi. Etkinliğin ilk kez bir yerel yönetimin ev sahipliğinde düzenlenmesi dikkat çekti.
Başkan Mutlu’dan üniversite iş birliği vurgusu
Kongrenin açılışında konuşan Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, üniversite ve belediye iş birliğinin önemine dikkat çekti. Mutlu, kent planlaması ve sürdürülebilir dönüşüm süreçlerinde akademik çalışmaların önemli katkılar sunduğunu belirterek, kongrede yapılacak sunumların Konak ve İzmir’in geleceği açısından değerli çıktılar sağlayacağını ifade etti.
“Kentin dönüşümünü çok yönlü ele alıyoruz”
Başkan Mutlu, Konak’ın tarihsel ve sosyal yapısına dikkat çekerek dönüşüm çalışmalarını yalnızca fiziksel değil sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla değerlendirdiklerini söyledi. Adil kent anlayışı doğrultusunda çalışmalar yürüttüklerini belirten Mutlu, mekânsal planlamayı esas alan projelerin sürdüğünü kaydetti.
Kongrede sürdürülebilirlik öne çıktı
Kongre Başkanı Doç. Dr. Necmettin Çelik ise etkinlikte özellikle iklim değişikliği, çevresel sürdürülebilirlik ve bölgesel kalkınma başlıklarının öne çıktığını ifade etti. Bölge Bilimi Türk Milli Komitesi Başkanı Prof. Dr. Tüzin Baycan da kongrenin ilk kez bir belediye iş birliğiyle düzenlenmesinin önemli olduğunu belirterek Konak Belediyesi’ne teşekkür etti. Bilimsel oturumların üç gün boyunca devam edeceği bildirildi.



