İZSU Genel Kurulu'nda su tarifelerinde indirim kararı
İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü'nün 2026 Mayıs Ayı Olağan Genel Kurulu'nda 2025 yılı faaliyet raporu, kesin hesap ve yeni dönem yatırım programı ele alındı.
Haberin Özeti
- • İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü’nün 2026 Mayıs Ayı Olağan Genel Kurulu’nda 2025 yılı faaliyet raporu, kesin hesap ve yeni dönem yatırım programı ele alındı.
Kurumun özellikle altyapı, arıtma, Körfez temizliği ve kuraklıkla mücadele başlıklarında yürüttüğü çalışmalar değerlendirilirken, su ve atık su tarifelerinde indirime gidilmesi kararlaştırıldı.
Genel kurulu yöneten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, alınan kararın ardından İzmir’in su tarifelerinde daha uygun seviyelere doğru ilerlediğini ifade etti.
Konut abonelerine indirimli yeni tarife
1 Haziran 2026 itibarıyla geçerli olacak düzenlemeye göre konut abonelerinde indirimli ilk kademe 4 metreküpten 6 metreküpe çıkarıldı. Bu dilimde metreküp ücreti 25 TL olarak belirlendi.
Yeni sistemle birlikte:
0–10 m³ arası toplam kullanım yaklaşık 60 TL olacak
11–20 m³ arası kullanım 99,83 TL seviyesine çıkacak
21–40 m³ arası 145 TL olarak uygulanacak
41 m³ üzeri kullanım 201,90 TL sabit olacak. İşyeri ve tarımsal aboneliklerde ise kademeli yapı korunurken, kırsal ve sosyal destek gruplarına yönelik indirimlerin devam edeceği açıklandı.
“İzmir en ucuz su kullanan şehirlerden biri olacak”
Başkan Cemil Tugay, göreve geldikleri ilk dönemde su tarifelerinde indirim yaptıklarını ve uzun süredir yeni zam uygulanmadığını hatırlattı. Yeni düzenlemeyle temel tüketim aralığının daha düşük fiyattan sunulduğunu belirten Tugay, İzmir’in su fiyatlarında ülke genelinde en avantajlı şehirlerden biri haline geleceğini söyledi.
İZSU’nun 2025 performansı ve yatırım tablosu
Genel kurulda paylaşılan verilere göre İZSU, 2025 yılında 25 milyar TL’yi aşan gelir ve gider bütçesiyle uzun yıllar sonra ilk kez 651 milyon TL gelir fazlası verdi. Kurumun bütçesinin büyük bölümünün yatırımlara ayrıldığı, personel giderlerinin ise yasal sınırın altına indirildiği ifade edildi.
Kuraklıkla mücadele ve su güvenliği adımları
2025 yılında yaşanan kuraklık nedeniyle Gördes ve Tahtalı barajlarındaki düşüşe karşılık:
110 yeni su kuyusu açıldı
Alternatif su kaynakları devreye alındı
Planlı gece kesintileri ve tasarruf uygulamaları yürütüldü.Bu süreçte İzmir genelinde içme suyu arzının korunması hedeflendi.
Altyapı ve arıtma yatırımları genişliyor
Kent genelinde:
260 km içme suyu hattı yenilendi
122 km hat bakım-onarımdan geçti
Kayıp-kaçak oranı %24,74’e düşürüldü. Arıtma kapasitesinde ise Çiğli ve Torbalı başta olmak üzere yapılan yatırımlarla %27 artış sağlandı. Toplamda günlük 268 bin metreküpün üzerinde ek kapasite devreye alındı.
Körfez, yağmur suyu ve çevre yatırımları
Körfez temizliği kapsamında 2025’te 1 milyon 250 bin ton dip çamuru çıkarıldı. Yağmur suyu ve atık su hatlarının ayrıştırılması için yeni hatlar döşenirken, taşkın riskine karşı özellikle kent merkezinde yeni sistemler devreye alındı.
Enerji, kredi ve büyük ölçekli projeler
İZSU’nun enerji yatırımları kapsamında güneş enerjisi santralleriyle yıllık elektrik ihtiyacının bir kısmının yenilenebilir kaynaklardan karşılanması hedefleniyor.Ayrıca Dünya Bankası destekli TEFWER Projesi kapsamında Konak, Bayraklı ve Karabağlar’da yağmur suyu–kanalizasyon ayrıştırma çalışmaları başlatıldı.
Genel tablo
Faaliyet raporuna göre 2025 yılında: Toplam yatırımın 12 milyar TL’yi aştığı performans göstergelerinin büyük bölümünde “iyi ve üstü” seviyeye ulaşıldığı Altyapı, arıtma ve su güvenliği projelerinin hızlandığı bildirildi. İZSU’nun yeni dönem hedefinin ise hem suya erişimi daha ekonomik hale getirmek hem de kent altyapısını iklim krizine karşı daha dayanıklı hale getirmek olduğu vurgulandı.



