İzmir'de 3. Yaş üniversiteleri Kültürpark'ta buluştu

3. Yaş Üniversiteleri Şenliği İzmir'de Gençlik Enerjisi Yaydı

Haberin Özeti

  • 3. Yaş üniversiteleri şenliği İzmir’de gençlik enerjisi yaydı

İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Ege Geriatri Derneği iş birliğiyle düzenlenen 3. Yaş Üniversiteleri Şenliği, 7-8 Mayıs tarihlerinde Kültürpark’ta gerçekleştirildi. İzmir genelinde faaliyet gösteren 3. Yaş Üniversitelerinin katılımıyla düzenlenen etkinlikte ileri yaşlı bireyler, aktif ve sağlıklı yaş alma mesajı verdi.

İzmir'de 3. Yaş üniversiteleri Kültürpark'ta buluştu

Sağlıklı Yaş Almanın Okulu” sloganıyla düzenlenen şenlikte, 60 yaş ve üzeri yurttaşların yaşam boyu öğrenme sürecine katılımı ve sosyal entegrasyonlarının artırılması hedeflendi.

İzmir'de 3. Yaş üniversiteleri Kültürpark'ta buluştu

Şenlikte dans, tiyatro ve işaret dili gösterileri ilgi gördü

Etkinlik kapsamında İzmir Büyükşehir Belediyesi 3. Yaş Üniversitesi öğrencileri tarafından hazırlanan mini defileler, halk dansları, şiir dinletileri, tiyatro performansları ve spor gösterileri izleyicilerle buluştu.

Şenliğin ilk gününde işaret dili eğitimi alan katılımcılar tarafından İstiklal Marşı’nın işaret diliyle icra edilmesi büyük beğeni topladı. Renkli görüntülere sahne olan etkinlikte katılımcılar hem sosyalleşti hem de üretken yaş almanın önemine dikkat çekti.

İzmir'de 3. Yaş üniversiteleri Kültürpark'ta buluştu

Zafer Levent Yıldır: “Bizim Sizden Öğreneceklerimiz Var”

Şenliğin açılışına katılan Zafer Levent Yıldır, yaşlı bireylerin toplumsal deneyimlerinin önemine vurgu yaptı.

Yıldır konuşmasında, modern toplumlarda yaşlı bireylerin ekonomik fayda ekseninde değerlendirildiğini belirterek, yaşlıların deneyimlerinin toplum için büyük değer taşıdığını ifade etti. 3. Yaş Üniversitelerinin yalnızca eğitim verilen değil aynı zamanda deneyimlerin aktarıldığı sosyal yaşam alanları olduğunu söyledi.

İzmir'de 3. Yaş üniversiteleri Kültürpark'ta buluştu

Mevlüt Ülgen: “Hak Temelli Sosyal Koruma Sistemleri Kurulmalı”

Mevlüt Ülgen ise 3. Yaş Üniversitelerinin aktif ve sağlıklı yaşlanmayı destekleyen multidisipliner bir model olduğunu belirtti.

Ülgen, yaşlı bireylerin yaşam kalitesini artıracak projelerin önemine dikkat çekerek hak temelli sosyal koruma sistemlerinin geliştirilmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca Cemil Tugay’ın yaşlılara yönelik sosyal projelerine teşekkür etti.

İzmir'de 3. Yaş üniversiteleri Kültürpark'ta buluştu

Katılımcılar 3. Yaş üniversitesi’ni “İkinci Yaşam” olarak tanımladı

67 yaşındaki öğrenci Ayşe Tetik, üniversite sayesinde sosyal hayata daha aktif katıldıklarını belirterek “Yaşlılıktan gençliğe geçtik” dedi.

71 yaşındaki Cengiz Baykuş ise 3. Yaş Üniversitesi’nin hayat bakış açısını değiştirdiğini ve yeni dostluklar kazandırdığını ifade etti.

87 yaşındaki Aynur İnanç da eğitimler sayesinde sağlık bilgisinin arttığını ve kullandığı ilaç sayısının azaldığını söyledi.

İzmir'de 3. Yaş üniversiteleri Kültürpark'ta buluştu

İzmir’de 3. Yaş üniversitesi ağı genişliyor

İzmir’de faaliyet gösteren 3. Yaş Üniversiteleri, yerel yönetimlerin desteğiyle büyümeye devam ediyor. Narlıdere Belediyesi ile imzalanan protokolün ardından Buca, Urla ve Bornova ilçelerinin de sisteme dahil edilmesi hedefleniyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 3. Yaş Üniversitesi eğitimlerini Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi ve Mustafa Necati Kültür Merkezi bünyesinde sürdürüyor. Eğitim modelinde katılımcılar akademik sürecin ardından sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü görev alarak mezuniyet hakkı kazanıyor.