Gaziemir'de sıfır atık seferberliği: İki yılda binlerce ton atık ekonomiye kazandırıldı

Gaziemir Belediyesi, çevreyi korumak ve sürdürülebilir bir gelecek oluşturmak amacıyla yürüttüğü sıfır atık projeleriyle dikkat çekiyor. Son iki yılda toplanan binlerce ton geri dönüştürülebilir atık sayesinde doğal kaynakların korunmasına ve çevre kirliliğinin azaltılmasına önemli katkı sağlandı.

Haberin Özeti

  • Gaziemir Belediyesi’nin yürüttüğü sıfır atık çalışmaları kapsamında 5 bin ton ambalaj atığı, 341 ton tekstil atığı, 755 ton cam atığı ve binlerce kilogram elektronik atık geri dönüşüme kazandırıldı.

Gaziemir Belediyesi, çevre dostu uygulamalar kapsamında sürdürdüğü sıfır atık çalışmalarıyla geri dönüşüm alanında önemli sonuçlar elde etti. Doğal kaynakların korunması, çevre kirliliğinin azaltılması ve geri dönüşüm kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla yürütülen çalışmalar sayesinde binlerce ton atık yeniden ekonomiye kazandırıldı.

İklim krizinin etkilerinin giderek daha fazla hissedildiği günümüzde çevre odaklı projelere öncelik veren belediye, geri dönüştürülebilir atıkları kaynağında ayrı toplama sistemiyle çevresel sürdürülebilirliğe katkı sunuyor.

Gaziemir'de sıfır atık seferberliği: İki yılda binlerce ton atık ekonomiye kazandırıldı

Gaziemir’de geri dönüşüm ağı genişliyor

Gaziemir Belediyesi, geri dönüşüm çalışmalarını 1. Sınıf Atık Getirme Merkezi, ilçenin farklı noktalarında hizmet veren 6 Mobil Atık Getirme Merkezi ve mahallelere yerleştirilen 550 atık kumbarası aracılığıyla yürütüyor.

Bu sistem sayesinde kâğıt, plastik, cam, metal, elektronik atık, bitkisel atık yağ, pil ve tekstil ürünleri ayrı ayrı toplanarak lisanslı geri dönüşüm tesislerine gönderiliyor. Böylece hem doğal kaynakların korunması sağlanıyor hem de atıkların yeniden üretim süreçlerinde kullanılması mümkün hale geliyor.

Gaziemir'de sıfır atık seferberliği: İki yılda binlerce ton atık ekonomiye kazandırıldı

İki yılda 5 bin ton ambalaj atığı geri kazandırıldı

Belediyenin açıkladığı verilere göre, 2024 yılı Nisan ayından bu yana gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında toplam 5 bin ton ambalaj atığı geri dönüşüm endüstrisine kazandırıldı.

Ayrıca çevre için büyük risk oluşturan bitkisel atık yağların doğaya karışmasını önlemek amacıyla yürütülen çalışmalar sonucunda 144 bin litre bitkisel atık yağ toplandı.

Gaziemir'de sıfır atık seferberliği: İki yılda binlerce ton atık ekonomiye kazandırıldı

Geri dönüşüm süreçlerine dahil edilen diğer atık miktarları ise şöyle:

341 ton tekstil atığı
755 ton cam atığı
2 bin 630 kilogram elektronik atık
3 bin 619 kilogram atık pil
952 kilogram kullanım süresi dolmuş ilaç

Bu çalışmalar sayesinde toprağın, su kaynaklarının ve doğal yaşam alanlarının kirlenmesinin önüne geçilmesine katkı sağlandı.

Başkan Ünal Işık: “Daha Yaşanabilir Bir Gelecek İçin Çalışıyoruz”

Gaziemir Belediye Başkanı Ünal Işık, iklim krizinin küresel ölçekte en önemli sorunlardan biri haline geldiğini belirterek çevreyi koruyan uygulamaları kararlılıkla sürdürdüklerini ifade etti.

Gaziemir'de sıfır atık seferberliği: İki yılda binlerce ton atık ekonomiye kazandırıldı

Başkan Işık, “İklim krizi artık tüm dünyanın ortak sorunu. Bu nedenle çevre dostu uygulamaları hayata geçiriyor, sıfır atık çalışmalarımızla geri dönüştürülebilir atıkları yeniden ekonomiye kazandırıyoruz. Toprağımızı, suyumuzu ve yaşam alanlarımızı korumak için önemli bir mücadele veriyoruz. Kurduğumuz sistem sayesinde vatandaşlarımızın geri dönüşüme daha kolay katılmasını sağlıyoruz. Daha temiz ve daha yaşanabilir bir dünya için tüm vatandaşlarımızı atıklarını ayrıştırarak geri dönüşüme destek olmaya davet ediyorum” dedi.

Sıfır atık çalışmaları çevre bilincini güçlendiriyor

Gaziemir Belediyesi’nin yürüttüğü sıfır atık uygulamaları yalnızca geri dönüşüm oranlarını artırmakla kalmıyor, aynı zamanda toplumda çevre bilincinin gelişmesine de katkı sağlıyor. Belediye, sürdürülebilir çevre politikaları doğrultusunda geri dönüşüm altyapısını güçlendirmeye ve vatandaşların sisteme katılımını artırmaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor.