'Esnafın Yükü Artarken Yeni Sorunlar Oluşturulmamalı'
İzmir taksi esnafından 'Bisicap' uygulamasına tepki
Haberin Özeti
- • İzmir taksi esnafından “Bisicap” uygulamasına tepki
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan, Alsancak Limanı çevresine yerleştirilen “Bisicap” araçlarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Özkan, uygulamanın taksi esnafı üzerinde yeni bir yük oluşturduğunu ifade etti.
“İlk günden itibaren karşı çıktık”
Erkan Özkan, uygulamanın ilk etapta “bisiklet taksi” olarak gündeme geldiğini, daha sonra ismin “Bisicap” olarak değiştirildiğini hatırlatarak şunları söyledi:“İsim değişse de sorun değişmedi. Taksi esnafımız zaten ağır şartlar altında hizmet veriyor.”
Taksi esnafının ekonomik yükü artıyor
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan, sektördeki maliyet artışlarına dikkat çekerek taksicilerin zor şartlar altında çalıştığını belirtti. Akaryakıt, bakım, sigorta ve vergi yükünün esnafı zorladığını ifade eden Özkan, korsan taşımacılıkla da mücadele ettiklerini dile getirdi.
Alsancak limanı uygulamasına eleştiri
Alsancak Limanı bölgesinde Bisicap araçlarının yoğun şekilde konumlandırılmasını eleştiren Özkan, uygulamanın ulaşım sorunlarına çözüm üretmekten uzak olduğunu savundu.Bölgedeki kruvaziyer trafiğinin sınırlı olduğuna dikkat çeken Özkan, daha kapsamlı ulaşım projelerine ihtiyaç olduğunu ifade etti.
“Başkan Tugay rahatsız olacaktır”
Cemil Tugay’ın esnafla uyumlu bir yönetim anlayışına sahip olduğunu belirten Özkan, söz konusu uygulamanın belediye başkanının bilgisi dışında gelişmiş olabileceğini düşündüklerini söyledi. Esnafın yaşadığı rahatsızlığın dikkate alınacağına ve düzenlemenin gözden geçirileceğine inandıklarını ifade etti.
“Esnafın görüşü dikkate alınmalı”
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, şehir içi ulaşım planlamalarında sahada çalışan esnafın görüşlerinin mutlaka alınması gerektiğini vurguladı. Erkan Özkan, açıklamasının sonunda çözüm odaklı yaklaşım çağrısı yaparak esnafın emeğinin göz ardı edilmemesi gerektiğini ifade etti.
