Ege Bölgesi ihracatı Nisan ayında 4 milyar dolara yaklaştı

Ege Bölgesi'nin Nisan ayı ihracatı yüzde 13,6 arttı

Haberin Özeti

  • Ege Bölgesi’nin Nisan ayı ihracatı yüzde 13,6 arttı

Ege Bölgesi’nin 2026 yılı nisan ayı ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,6 artış göstererek 3 milyar 908 milyon dolara ulaştı. Böylece bölge ihracatı 4 milyar dolar sınırına dayanırken, ihracattaki güçlü yükseliş ekonomik toparlanma sinyali verdi.

Ticaret Bakanlığı faaliyet illeri verilerine göre Ege Bölgesi, 2025 yılı nisan ayında 3 milyar 440 milyon dolar ihracat gerçekleştirmişti.

İlk dört aylık ihracat 13,8 milyar dolar oldu

Ege Bölgesi’nin 2026 yılı ocak-nisan dönemindeki toplam ihracatı 13 milyar 882 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Bölge ihracatında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,7’lik gerileme yaşansa da, nisan ayında yakalanan çift haneli büyüme dikkat çekti.

Yılın ilk çeyreğinde 720 milyon dolara ulaşan ihracat kaybı, nisan ayındaki performans sonrası 237 milyon dolara kadar geriledi.

İzmir Ege Bölgesi ihracatının lideri oldu

İzmir, nisan ayında gerçekleştirdiği 2 milyar 40 milyon dolarlık ihracatla Ege Bölgesi’nin lider ili olmayı sürdürdü. Türkiye genelinde en fazla ihracat yapan üçüncü il olan İzmir, bölge ihracatının yüzde 52’sini tek başına gerçekleştirdi.

İzmir’in nisan ayı ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8,7 artış gösterirken, ocak-nisan dönemindeki toplam ihracatı yüzde 3,2 düşüşle 7 milyar 382 milyon dolar seviyesinde kaldı.

Manisa ihracatta yeniden yükselişe geçti

Manisa, 2026 yılının ilk üç ayında yaşadığı ihracat kaybını nisan ayında durdurdu. Kentin ihracatı nisan ayında yüzde 12,1 artış göstererek 599,4 milyon dolardan 671,8 milyon dolara yükseldi.

Manisa, yılın ilk dört ayında toplam 2,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirerek Türkiye ekonomisine önemli katkı sağladı.

Denizli’de ihracat yüzde 29 arttı

Denizli, nisan ayında ihracatını en hızlı artıran iller arasında yer aldı. Kentin ihracatı yüzde 29 yükselişle 351,6 milyon dolardan 452 milyon dolara çıktı.

Denizli’nin ocak-nisan dönemindeki ihracatı ise yüzde 9 artarak 1 milyar 593 milyon dolara ulaştı.

Balıkesir ihracat artış rekortmeni oldu

Balıkesir, Ege Bölgesi’nde ihracat artış rekortmeni olarak öne çıktı. Balıkesir’in ihracatı nisan ayında yüzde 52 artışla 168 milyon dolardan 255,7 milyon dolara yükseldi.

Aydın yüzde 23,2 artışla 173,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirirken, Muğla yüzde 5,4 artışla 113,6 milyon dolara ulaştı.

Kütahya ihracatını yüzde 13,5 artırarak 93,6 milyon dolara çıkarırken, Uşak yüzde 41,3 artışla 37,6 milyon dolarlık ihracat yaptı.

Afyonkarahisar’da ihracat geriledi

Afyonkarahisar, Ege Bölgesi’nde nisan ayında ihracatı düşen tek il oldu. Kentin ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 19 azalarak 86,8 milyon dolardan 70 milyon dolara geriledi.

Muhammet Öztürk: “Parite ve İş Günü Sayısı İhracatı Destekledi”

Muhammet Öztürk, nisan ayındaki ihracat artışında geçen yıla göre iki iş günü fazla çalışılmasının ve parite etkisinin önemli rol oynadığını söyledi.

Öztürk, ihracat artışının sürdürülebilir olması için TCMB döviz dönüşüm desteğinin yüzde 3’ten yüzde 5’e çıkarılması gerektiğini belirterek, ihracatçıların finansmana erişiminin kolaylaştırılmasının önemine dikkat çekti.