Çiğli Belediyesi'nden öğrencilere sınav kaygısı semineri
Çiğli Belediyesi Eğitim Merkezi (ÇİBEM) tarafından düzenlenen seminerde LGS ve YKS öncesi öğrencilere kaygı yönetimi desteği verildi.
Haberin Özeti
- • Çiğli Belediyesi Eğitim Merkezi (ÇİBEM) tarafından düzenlenen seminerde LGS ve YKS öncesi öğrencilere kaygı yönetimi desteği verildi.
Çiğli Belediyesi bünyesinde ücretsiz eğitim desteği sunan Çiğli Belediyesi Eğitim Merkezi (ÇİBEM), sınav maratonuna hazırlanan öğrencileri sınav öncesi dönemde yalnız bırakmadı. Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) öncesinde düzenlenen “Sınav Kaygısı Semineri” ile öğrencilerin hem akademik hem de psikolojik olarak sürece hazırlanması hedeflendi.
14 Haziran’da gerçekleştirilecek LGS ile 20-21 Haziran tarihlerinde yapılacak YKS öncesinde düzenlenen seminere 8. sınıf, 12. sınıf ve mezun öğrenciler yoğun ilgi gösterdi. Uzman eğitmenler tarafından verilen eğitimde sınav kaygısının yönetilmesine yönelik önemli bilgiler paylaşıldı.
Seminer kapsamında öğrencilere nefes egzersizleri, zaman yönetimi, dikkat ve odaklanma teknikleri ile olumsuz düşüncelerin kontrol altına alınmasına yönelik yöntemler aktarıldı. Uzmanlar, sınav stresinin doğal bir süreç olduğu ancak doğru tekniklerle yönetildiğinde başarıyı destekleyen bir unsura dönüşebileceğini ifade etti.
Onur Emrah Yıldız ise yaptığı açıklamada, öğrencilerin yalnızca akademik değil psikolojik açıdan da desteklenmesi gerektiğini vurguladı. Yıldız, sınav kaygısının doğru yönetildiğinde motivasyonu artırabileceğini belirterek, gençlerin kendilerine güvenmeleri gerektiğini ifade etti.
Çiğli Belediyesi’nin, LGS ve YKS sürecindeki öğrencilere yönelik destek çalışmalarına devam edeceği ve gençlerin her zaman yanında olunacağı kaydedildi.

