Cemil Tugay: 'Türkiye'ye örnek olacak bir sağlık sistemi kuracağız'

12 Mayıs Hemşireler Günü kapsamında düzenlenen panelde konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, hemşirelik mesleğinin hak ettiği değeri görmesi gerektiğini belirterek Eşrefpaşa Hastanesi'nde örnek bir sağlık modeli oluşturacaklarını söyledi.

Haberin Özeti

  • 12 Mayıs Hemşireler Günü kapsamında düzenlenen panelde konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, hemşirelik mesleğinin hak ettiği değeri görmesi gerektiğini belirterek Eşrefpaşa Hastanesi’nde örnek bir sağlık modeli oluşturacaklarını söyledi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren Eşrefpaşa Hastanesi, 12 Mayıs Hemşireler Günü’nü Tarihi Havagazı Fabrikası’nda düzenlenen “Geçmişten Geleceğe Hemşirelik: Kimlik, Güç, Dönüşüm” paneliyle kutladı.

Etkinliğe eşi Öznur Tugay ile birlikte katılan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, hemşirelik mesleğinin sağlık sistemindeki kritik rolüne dikkat çekti.

Cemil Tugay: 'Türkiye'ye örnek olacak bir sağlık sistemi kuracağız'

“Ne gerekiyorsa yapacağız”

Panelin açılış konuşmasını yapan Başkan Tugay, Eşrefpaşa Hastanesi’nin Türkiye’ye örnek olacak bir sağlık modeli haline gelmesi için çalıştıklarını söyledi.

Tugay, “Sadece İzmir için değil, Türkiye’ye örnek olacak bir sağlık hizmetini, huzur ve güven içinde çalışılan bir hastane ortamını kurmak için ne gerekiyorsa yapacağız. ‘Burası belediyenin Eşrefpaşa Hastanesi, hastane böyle olur; çalışanlar böyle huzurlu olur, böyle hizmet verir’ demek istiyoruz” ifadelerini kullandı.

“Hemşirelik hakkı tam teslim edilmemiş bir meslek”

Hekimlik yaptığı dönemde hemşirelerin zorlu çalışma koşullarına yakından tanıklık ettiğini belirten Başkan Tugay, hemşirelik mesleğinin yeterince anlaşılmadığını ifade etti.

Eşi Öznur Tugay’ın da hemşire olduğunu hatırlatan Tugay, “Hemşirelik bizim hayatımızda çok özel bir yere sahip. Hastalarla kurdukları şefkat bağı ve gösterdikleri emek çok değerli. Gece gündüz hastaların yanında olan, onların ağrılarına çare olmaya çalışan ve sahip çıkanlar hemşirelerdir” dedi.

Cemil Tugay: 'Türkiye'ye örnek olacak bir sağlık sistemi kuracağız'

Sağlıkta şiddet verilerine dikkat çekti

Başkan Tugay, konuşmasında sağlık çalışanlarının maruz kaldığı şiddete ilişkin verileri de paylaştı. OECD verilerine göre Türkiye’de bin kişiye düşen hemşire sayısının dört kişinin altında olduğunu belirten Tugay, sağlık çalışanlarının ağır iş yükü altında görev yaptığını söyledi.

2025 yılı verilerine göre sağlık çalışanlarının yüzde 72’sinin sözel, yüzde 23’ünün fiziksel şiddete maruz kaldığını aktaran Tugay, sağlık çalışanlarının insanca çalışma koşullarına sahip olması gerektiğini vurguladı.

Eşrefpaşa Hastanesi’nde güçlü sağlık vurgusu

Başak Bayram, sağlık sisteminin zorlu bir süreçten geçtiğini belirterek, Eşrefpaşa Hastanesi’nin 118 yıllık tarihi boyunca modern sağlık hizmetlerinin gelişimine tanıklık ettiğini söyledi.

Bayram, “Bir yandan köklü tarihimizin bize bıraktığı değerlere sahip çıkarken, diğer yandan yeni hastanemizle birlikte çağdaş tıbbın gereklerini yerine getiren daha güçlü bir sağlık yapısı kurmaya çalışıyoruz” dedi.

Cemil Tugay: 'Türkiye'ye örnek olacak bir sağlık sistemi kuracağız'

“Güçlendirilmiş hemşireler hayat kurtarır”

Türk Hemşireler Derneği Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Ebru Melek Benligül ise hemşirelerin sağlık sisteminin temel yükünü taşıdığını belirtti.

Benligül, hemşire başına düşen hasta sayısı azaldıkça ölüm oranlarının düştüğünü ve hasta güvenliğinin arttığını ifade ederek daha iyi çalışma koşulları ve güçlü istihdam çağrısında bulundu.

“İyi ki hemşireyiz”

Gülçin Akın, hemşirelik mesleğinin insanlara umut olmanın en güçlü yollarından biri olduğunu belirterek Hemşireler Günü’nün önemine dikkat çekti.

Program kapsamında ayrıca Prof. Dr. İnci Erefe, Prof. Dr. Zeynep Conk ve Prof. Dr. Candan Öztürk’e yaşam boyu onur ödülleri takdim edildi.

Etkinlikte halk oyunları gösterisi ve Uzm. Dr. Güney Yılmaz tarafından gerçekleştirilen “Güneyden Esintiler” konseri de katılımcılarla buluştu.