Çankırı'dan Bergama'daki çöp krizi tepkisi
AK Parti İzmir Milletvekili Ceyda Bölünmez Çankırı, Bergama Katı Atık Bertaraf Tesisi'nin kapasite artışı için İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne 8 ay önce yetki verildiğini hatırlatarak, gerekli çalışmaların neden yapılmadığının açıklanmasını istedi.
Haberin Özeti
- • AK Parti İzmir Milletvekili Ceyda Bölünmez Çankırı, Bergama Katı Atık Bertaraf Tesisi’nin kapasite artışı için İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne 8 ay önce yetki verildiğini hatırlatarak, gerekli çalışmaların neden yapılmadığının açıklanmasını istedi.
AK Parti İzmir Milletvekili ve Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı Ceyda Bölünmez Çankırı, son günlerde Bergama Katı Atık Bertaraf Tesisi ile ilgili gündeme gelen görüntüler üzerinden İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yönelik eleştirilerde bulundu.
Yazılı bir açıklama yapan Çankırı, tesisin yıllardır Bergama ve çevre ilçelerin atık sorununa çözüm sunduğunu ancak kapasitesinin çok üzerinde çalıştırıldığını öne sürdü. Tesise günlük yaklaşık 500 ton atık kabul edilmesi gerekirken, yaklaşık 2 bin 500 tona yakın çöp taşındığını belirten Çankırı, kapasitesinin beş katı yükle çalışan bir tesiste sorun yaşanmasının kaçınılmaz olduğunu ifade etti.
“Kapasite artışı için yetki verildi”
Çankırı, geçen yıl ekim ayında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı talebi doğrultusunda kapasite artışı ve teknik düzenlemelerin yapılabilmesi amacıyla İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne oy birliğiyle yetki verildiğini hatırlattı.
Aradan geçen yaklaşık sekiz aylık sürede kapasite artışı konusunda hangi çalışmaların yapıldığının kamuoyu tarafından merak edildiğini belirten Çankırı, sürecin hangi aşamada olduğunun açıklanması gerektiğini söyledi.
Çankırı, gerekli yatırımların ve düzenlemelerin zamanında hayata geçirilmesi halinde bugün yaşanan görüntülerin ortaya çıkmayabileceğini savundu.
“Bergama yeni bir Harmandalı olmamalı”
Bergama’daki tesisin gerekli yatırımlar yapılmadan kapasitesinin çok üzerinde çalıştırıldığını ifade eden Çankırı, bu durumun yeni bir Harmandalı benzeri çevre sorunu oluşturma riski taşıdığını dile getirdi.
Yaşanan durumun olumsuz etkilerinin Bergama ve çevre ilçelerde yaşayan vatandaşlar tarafından hissedildiğini belirten Çankırı, tesisin sürdürülebilir ve planlı şekilde işletilmesi gerektiğini vurguladı.
UNESCO kenti Bergama vurgusu
Bergama’nın UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan önemli tarihi kentlerden biri olduğunu hatırlatan Çankırı, ilçenin çöp görüntüleriyle gündeme gelmesinin üzücü olduğunu ifade etti.
Bergama’nın tarihi ve kültürel değerleriyle anılması gerektiğini belirten Çankırı, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ni kapasite artışı çalışmaları hakkında kamuoyunu bilgilendirmeye ve verilen yetki doğrultusunda gerekli adımları atmaya davet etti.