- Haberler
- Kültür ve Sanat
- APİKAM'da 'İzmir'in İşgali ve Milli Mücadele Ruhunun Yükselişi' söyleşisi düzenlenecek
APİKAM'da 'İzmir'in İşgali ve Milli Mücadele Ruhunun Yükselişi' söyleşisi düzenlenecek
İzmir'in 15 Mayıs 1919'daki işgalinin 107'nci yılı kapsamında düzenlenecek söyleşide, işgal süreci ve Milli Mücadele ruhunun yükselişi Prof. Dr. Fevzi Çakmak tarafından ele alınacak.
Haberin Özeti
- • İzmir’in 15 Mayıs 1919’daki işgalinin 107’nci yılı kapsamında düzenlenecek söyleşide, işgal süreci ve Milli Mücadele ruhunun yükselişi Prof. Dr. Fevzi Çakmak tarafından ele alınacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren Ahmet Piriştina Kent Arşivi ve Müzesi (APİKAM), İzmir’in işgalinin 107’nci yılı kapsamında anlamlı bir etkinliğe ev sahipliği yapacak.
Kent Söyleşileri serisi kapsamında düzenlenecek “İzmir’in İşgali ve Milli Mücadele Ruhunun Yükselişi” başlıklı söyleşi, 13 Mayıs Çarşamba günü saat 18.00’de APİKAM Konferans Salonu’nda gerçekleştirilecek.
İzmir’in işgali ve milli mücadele süreci konuşulacak
Söyleşiye, Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Fevzi Çakmak konuk olacak.
Etkinlikte, 15 Mayıs 1919’da gerçekleşen İzmir işgali, işgal yıllarında yaşanan toplumsal olaylar ve bu sürecin Kuvayımilliye hareketine etkileri geniş bir perspektifle değerlendirilecek. Ayrıca Milli Mücadele ruhunun yükseliş süreci de tarihsel belgeler ve akademik değerlendirmeler ışığında ele alınacak.
Tarihi sürece akademik bakış
APİKAM’da düzenlenecek söyleşiyle birlikte katılımcıların, İzmir’in işgal dönemine ilişkin tarihi gelişmeleri daha yakından tanıması ve Milli Mücadele döneminin toplumsal etkilerini akademik bir bakış açısıyla değerlendirmesi amaçlanıyor.
İzmir’in yakın tarihine ışık tutacak etkinliğin, tarih meraklıları ve akademik çevreler tarafından yoğun ilgi görmesi bekleniyor.