3 Bin 300 işçi için kararı yüksek hakem kurulu verecek

İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İZDOĞA ve İZSU'da yaklaşık 3 bin 300 işçiyi kapsayan toplu iş sözleşmesi görüşmeleri ücret artışı konusunda sonuçsuz kaldı. Taraflar arasında uzlaşma sağlanamayınca süreç Yüksek Hakem Kurulu'na taşındı.

Haberin Özeti

  • İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZDOĞA ve İZSU’da yaklaşık 3 bin 300 işçiyi kapsayan toplu iş sözleşmesi görüşmeleri ücret artışı konusunda sonuçsuz kaldı. Taraflar arasında uzlaşma sağlanamayınca süreç Yüksek Hakem Kurulu’na taşındı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZDOĞA şirketi ile kadrolu İZSU çalışanlarını kapsayan toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde ücret artışı konusunda yaşanan anlaşmazlık nedeniyle süreç çıkmaza girdi. Yaklaşık 3 bin 300 işçiyi ilgilendiren görüşmelerde taraflar arasında uzlaşma sağlanamayınca dosya Yüksek Hakem Kurulu’na taşındı.

82 maddeden oluşan toplu iş sözleşmesi taslağında bazı idari maddelerde anlaşma sağlanmasına rağmen ücretler ve sosyal haklar başta olmak üzere temel konularda ortak noktaya ulaşılamadı. Görüşmelerde işveren tarafını İzmir Büyükşehir Belediyesi bürokratları ile SODEMSEN temsil ederken, işçi tarafında TÜRK-İŞ’e bağlı Belediye-İş Sendikası yer aldı.

Zam teklifinde uzlaşma sağlanamadı

Görüşmelerde işveren tarafının yüzde 16,30 oranındaki zam teklifine işçi tarafının olumlu yanıt vermemesi üzerine müzakereler sonuçsuz kaldı. Gün içerisinde tarafların yeniden bir araya gelmesine rağmen görüşmelerden herhangi bir sonuç çıkmadığı öğrenildi.

Büyükşehir yönetiminin yeni bir ücret teklifi sunmadığı belirtilirken, toplu iş sözleşmesi sürecinin resmen Yüksek Hakem Kurulu aşamasına geçtiği ifade edildi.

Son sözü yüksek hakem kurulu söyleyecek

Enerji iş kolu kapsamında değerlendirilen İZDOĞA işçileri ile kadrolu İZSU çalışanları grev yasağı kapsamında bulunuyor. Bu nedenle taraflar arasında anlaşma sağlanamaması halinde toplu iş sözleşmesinin, Yüksek Hakem Kurulu’nun vereceği bağlayıcı kararla sonuçlanacağı belirtildi.

Kurulun kararını önümüzdeki haftalarda açıklaması bekleniyor.

Sendika eylem hazırlığında

Sürecin Yüksek Hakem Kurulu’na taşınmasının ardından Belediye-İş Sendikası’nın eylem hazırlıklarına başladığı öğrenildi.

Sendika, birinci yıl için 1 Mart 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere, 1 Mart 2025 - 27 Şubat 2026 dönemindeki yıllık TÜFE oranına 10 puan refah payı eklenerek ücret artışı yapılmasını talep ediyor.

İkinci yıl için ise 1 Mart 2027 tarihinde yıllık enflasyona ilave 10 puan refah payı verilmesi ve 1 Eylül 2027 itibarıyla altı aylık enflasyon oranında ücret artışı uygulanması isteniyor.

Sendikanın talepleri arasında belirlenen zam oranlarının tüm parasal ve sosyal haklara yansıtılması da bulunuyor. Ayrıca taslakta, sendika üyesi işçiler için her kıdem yılı başına taban yevmiyeye eklenen kıdem zammının 7 TL’ye çıkarılması ve aylık 25 bin TL tutarında paket ödeme yapılması talepleri de yer alıyor.